Uważajcie na Zegar Google! Po aktualizacji systemu nie włącza alarmów

3 minuty czytania
Komentarze

Każda aktualizacja Androida, początkowo posiada mniejsze lub większe błędy. Niestety jest to cecha wspólna dla większości systemów i aplikacji, które na poważnie testowane są dopiero przez samych użytkowników. Podobna sytuacja dotknęła niedawno Androida Oreo – informowaliśmy Was o niej w poście udostępnionym na łamach naszej strony. Dziś warto wspomnieć o kolejnej usterce, którą zgłasza część użytkowników najnowszej odsłony systemu Google’a. Okazuje się bowiem, że system ten ma problem ze współpracą z Zegarem Google, czyli preinstalowaną aplikacją, znajdującą się w Androidzie.

Na czym polega nowo odkryty problem?

Na samym początku warto wspomnieć o tym, że usterka ta dotyczy wyłącznie niektórych użytkowników systemu Android Oreo – ilość zgłoszeń jest jednak na tyle duża, że Wy również powinniście zachować ostrożność. Problem ten dotyczy osób, które zaktualizowały swoje urządzenie z serii Nexus lub Pixel do najnowszej wersji systemu Google’a i zdecydowały się na skorzystanie z aplikacji Zegar Google. Jest to bardzo popularny program (pobrany został od 100 do 500 milionów razy), za pomocą którego można m.in. ustawiać alarmy, które pozwolą nam obudzić się na czas. Okazuje się jednak, że po aktualizacji nie wszystko działa tak jak powinno. Wielu użytkowników ostrzega, że zaplanowane wcześniej alarmy po prostu znikają, lub się nie włączają.

Jest to dość poważny problem, ponieważ wielu użytkowników Androida ufa preinstalowanemu budzikowi – gdyby nie zadziałał, to mogliby się oni spóźnić do pracy lub szkoły. W sklepie Google Play można już przeczytać niezbyt pozytywne opinie na temat aplikacji stworzonej przez giganta z Mountain View. Od jakiegoś czasu dostępny jest również specjalny wątek na Reddicie, w którym mogą wypowiadać się osoby, których dotknął ten problem. Co ciekawe, użytkownicy Androida Oreo informują, że alarmy, które ustawione zostały za mniej niż godzinę, działają poprawnie. Dopiero te zaplanowane na późniejszy termin stwarzają problem, co może wiązać się z nowymi sposobami oszczędzania energii, w Androidzie Oreo.

Jak zabezpieczyć się przed tym błędem?

Jeśli korzystacie z Androida Oreo, to warto przetestować, czy aplikacja Zegar Google działa poprawnie. W tym celu ustawcie alarm na dowolną godzinę w danym dniu i sprawdźcie, czy telefon powiadamia Was o tym tak, jak należy. Jeśli tak, to mimo tego i tak warto się zabezpieczyć – w tym celu polecam korzystać z dwóch niezależnych aplikacji zegara (w sklepie Google Play znaleźć można wiele świetnych aplikacji alternatywnych), w których należy włączyć dwa alarmy, jeden po drugim. Ten sposób gwarantuje, że w przypadku niezadziałania jednej aplikacji, druga dalej uruchomić alarm, dzięki czemu nie zaśpimy. Jeśli korzystacie już z Androida Oreo, to zachowajcie ostrożność!

Źródło: Opinie w sklepie Google Play / Wątek na Reddicie

Motyw