CB Radio na Androida – SpeedAlarm

3 minuty czytania
Komentarze

Możliwe, że nie każdy jeszcze wie co to jest SpeedAlarm, tak więc na początek kilka słów o programie. SpeedAlarm to społeczność kierowców, którzy ostrzegają się wzajemnie o kontrolach radarowych („suszarkach”), wypadkach i innych zagrożeniach na drodze – korzystając z własnych telefonów komórkowych. Dzięki temu aplikacja ta jak najbardziej może zastąpić samochodowe CB Radio. Użytkownicy SpeedAlarm w tym wypadku zamiast mówić do mikrofonu, otrzymują komunikaty o zbliżających się niebezpiecznych obiektach i sami informują o nich innych.


Ile osób korzysta ze SpeedAlarm?

Ze SpeedAlarm korzysta już 54935 osób.

Jakie informacje znajdują się w systemie?

  • 1799 precyzyjnie zlokalizowanych fotoradarów.
  • 1008 niebezpiecznych przejazdów kolejowych
  • 221 niebezpiecznych zakrętów (dodajemy tylko te naprawdę niebezpieczne)
    aktualne lokalizacje patroli policji z radarem (suszarek), przenośnych fotoradarów, wypadków i innych chwilowych zagrożeń na żywo zgłaszanych przez użytkowników SpeedAlarm

Nad bazą stałych zagrożeń na co dzień pracuje administrator. Weryfikuje on zgłoszenia użytkowników i nie tylko dodaje nowe, ale też usuwa nieaktualne lokalizacje z systemu.


Jak używa się aplikacji SpeedAlarm?
Trzy typowe przypadki użycia SpeedAlarm:

  • Kierowca jedzie z włączonym programem. Zbliża się do miejsca, gdzie inny użytkownik zgłosił patrol policji z “suszarką”. Program sam zaczyna ostrzegać na około 600m przed miejscem kontroli.
  • Kierowca jedzie z włączonym programem. Zauważył nowy patrol policji z “suszarką”. Mijając go wciska przycisk “zgłoś” w aplikacji i wskazuje typ zagrożenia. Jego lokalizacja geograficzna wysyłana jest do serwera SpeedAlarm, a stamtąd natychmiast rozsyłana do innych kierowców znajdujących się w pobliżu.
  • Kierowca jedzie z włączonym programem. Program ostrzega go o wypadku, ale kierowca widzi, że zagrożenia już nie ma. Klika więc opcję “usuń”. Żeby system przestał ostrzegać o danym zagrożeniu potrzeba kilku takich zgłoszeń od różnych użytkowników.

Czy system radzi sobie z wandalami i dowcipnisiami?
Każdy użytkownik systemu identyfikowany jest jego numerem telefonu (wewnętrznie – nie pokazujemy numerów telefonów innym użytkownikom ani nikomu innemu). Zgłoszenia użytkownika są stale analizowane przez system. Na tej podstawie ustalane jest jego „zaufanie”. Im wyższe, tym większą moc mają zgłoszenia danego kierowcy.

To sami użytkownicy weryfikują zgłaszane przez innych punkty, używając opcji “usuń” na błędnych lokalizacjach.

Główne zalety SpeedAlarm
Zebraliśmy w kilku punktach te cechy SpeedAlarm, które uważamy za najważniejsze:
Działa online – każda nawigacja ma bazę punktów POI z fotoradarami, ale tylko SpeedAlarm ostrzeże o kontroli radarowej, zauważonej przed chwilą przez innego kierowcę
Każdy kierowca ma telefon komórkowy – to ogromne, potencjalne źródło informacji
Nie wymaga kupowania i instalowania w samochodzie dodatkowych urządzeń, kabli czy anten, jak w przypadku CB Radia lub antyradaru
Jest precyzyjny – dzięki GPS o radarze dowiadujemy się dokładnie wtedy gdy się do niego zbliżamy

Jest legalny (antyradar nie jest)

Więcej informacji:

 http://www.speedalarm.pl

Download:

Prezentacja wideo:

https://www.youtube.com/watch?v=9LS7ouLfb6I

[Aktualizacja 27-01-2010]

Wczoraj pisaliśmy o SpeedAlarm, dzisiaj natomiast firma przysłała nam notatkę prasową. Jest w niej kilka szczegółów które mogły nam umknąć w tekście powyżej:


Zamknięte testy aplikacji na telefony z systemem Android rozpoczęły się w grudniu 2009 roku. Po ponad miesiącu intensywnych testów program jest już gotowy. Od dzisiaj można go pobierać ze sklepu Android Market w telefonach lub ze strony http://getsa.pl

SpeedAlarm w wersji na system Android obsługuje między innymi takie telefony jak popularny HTC (Era) G1, HTC Magic czy HTC Hero.

Motyw