Przedsiębiorczość jest cechą każdego menadżera. Jednak każda osoba zarządzająca zespołem i samą działalnością musi podążać za nowymi rozwiązaniami. Takie można znaleźć oczywiście w smartfonach. Już kilka lat temu dużo mówiło się o możliwościach pracy zdalnej oraz o zarządzaniu firmą na odległość. Dziś w czasach pandemii dla wszystkich praca w wielu zawodach w trybie home office stało się normą, która możliwe, że pozostanie już na stałe nawet w alternatywnych czasach bez COVID. Czego używać, aby odpowiednio zarządzać swoim biznesem i kadrą? Aplikacje do zarządzania firmą pomogą Ci zapanować nad wszystkimi obowiązkami. 

Aplikacja bankowa – trzymaj rękę na pulsie swoich finansów

Biznes to pieniądze, a tutaj trzeba kontrolować swoje przepływy finansowe. Dlatego ważne, aby na Twoim smartfonie pojawiła się aplikacja banku, w którym posiadasz konto bankowe. W ten sposób będziesz mieć szybko dostęp do swojego rachunku. Zobaczysz na bieżąco księgowania swoich wpływów i wydatków. To pozwoli Ci na dokonanie decyzji odnośnie tego, czy warto 

Pobierz aplikacje bankowe z Google Play. 

Pozostań w kontakcie z zespołem – w ten sposób będziesz koordynować swoją kadrą

W przypadku możliwości komunikowania z zespołem wybór jest bardzo szeroki. Z roku na rok na rynku pojawia się coraz więcej komunikatorów, dlatego decyzja staje się coraz trudniejsza. W ten sposób jesteś w stanie być na bieżąco w kontakcie ze swoimi pracownikami. Każdy komunikator posiada typowe funkcjonalności, które są absolutną oczywistością – przykładowo wysyłanie zdjęć lub nagrywanie wiadomości głosowych. Jednak na rynku jest także wiele bardziej rozbudowanych narzędzi. One pozwolą zdecydowanie lepiej zapanować nad wszystkimi dokumentami oraz kontaktami. Tutaj możesz wybierać między innymi pomiędzy Microsoft Teams, Google Chat, Slack oraz innymi rozwiązaniami. Jednak czasami nie będziesz tego potrzebować i wystarczy Ci również zwykły WhatsaApp lub Messenger. Dlatego tutaj potrzebujesz odpowiedzi na pytanie – czego potrzebujesz? Czy zaawansowane funkcje na pewno będą wykorzystywane przez Twoją firmę? Jeśli nie, wówczas nie powinieneś wybierać kombajnów, które będą przytłaczać Cię i Twoich pracowników liczbą swoich funkcji. 

Zobacz także: Najlepsze komunikatory na Androida – co zamiast Messengera?

Zarządzaj zadaniami całego zespołu – wybór aplikacji jest bardzo szeroki! 

Tutaj kwestia jest bardzo identyczna jak w przypadku powyższej – komunikatorów. Jeśli potrzebujesz jedynie opcji tekstowych do pisania zadań i przydzielania ich do konkretnych pracowników, powinieneś skupiać się na podstawowych aplikacjach. W takim przypadku wystarczy Ci aplikacja typu Google Keep, gdzie można przygotować listy i udostępnić je poszczególnym pracownikom. Jednak jeśli w grę wchodzą również pliki i inne załączniki, wówczas warto pomyśleć nad dużo bardziej zaawansowanym rozwiązaniem. Tutaj bardzo popularny wyborem jest między innymi Asana oraz Trello.

Pobierz aplikacje do zarządzania zadaniami dla zespołu w Google Play.  

Zobacz także: Asana, Trello i inne aplikacje do zarządzania zadaniami. Microsoft Lists ma dużą konkurencję

LinkedIn – musisz być w ciągłym kontakcie z osobami z branży

To miejsce, w którym możesz bardzo szybko znaleźć nowych pracowników do swojej firmy. Mało tego, możesz do nich napisać i od razu nawiązać kontakt. Aplikacja LinkedIn pozwoli Ci być zdecydowanie bardziej na bieżąco z wiadomościami i powiadomieniami. W przypadku rezygnacji pracownika w Twoim zespole będziesz w stanie zdecydowanie szybciej wyszukać osobę, która posiada podobne kwalifikacje, umiejętności oraz doświadczenie. LinkedIn rośnie w siłę, a co za tym idzie, jest tam coraz więcej osób, w których można przebierać i wybierać dla siebie najlepszych. 

Pobierz LinkedIn z Google Play. 

Zobacz także: Organizacja nowych pracowników, czyli aplikacje do rekrutacji

Aplikacje do zarządzania firmą to rozwiązania, które pozwolą Ci być w domu jednocześnie, mając oko na wszystko, co dzieje się z Twoim biznesem. Wystarczy wybrać odpowiednie aplikacje, które pozwolą Ci kontrolować finanse. W ten sposób szybko otrzymasz wszystkie analizy wydatków i wpływów. Szybko zobaczysz jasną sytuację swojego biznesu i podejmiesz odpowiednie decyzje. Zarządzasz zespołem? W tym pomogą Ci aplikacje takie jak Trello i Asana. Dzięki temu zobaczysz, które zadania czekają jeszcze na swoją porę. Jeśli zmieniają się priorytety, wtedy możesz szybko reagować, kontaktując się przez wybrany komunikator z zespołem. 

Źródło obrazka wyróżniającego: Obraz mohamed Hassan z Pixabay

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Kamil Żółkiewicz

Miłośnik nowoczesnych technologii, w których docenia przede wszystkim możliwości zdalnej współpracy. Ceni przede wszystkim technologiczne zastosowanie w zakresie biznesu. Od wielu lat redaktor poszczególnych serwisów internetowych.