GetJar_logo

Sklep GetJar do tej pory znany był głównie ze swojego pierwszeństwa do gry Cut the Rope. Ostatnio stara się przyciągnąć wiele klientów, oferując darmowe aplikacje. Teoretycznie nie powinno to nas dziwić – każdy sklep tak przyciąga swoich klientów, ale tym razem postawiono na jakość.

Nie przegap
Wywiad z CEO realme w Europie – Madhav Sheth zapowiada zmiany
Madhav Sheth
Nowy wiceprezes oraz CEO realme w Europie i Indiach, czyli Madhav Sheth, znalazł chwilę czasu dla nas i zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań. Ostatnie dni dla marki były wyjątkowo zajęte, bo firma po raz pierwszy pojawiła się na międzynarodowych targach IFA w Berlinie. W związku z tym postanowiliśmy porozmawiać o planach na przyszłość, rozwoju […]

Nowa usługa GetJar Gold w ciągu ostatnich kilka miesięcy była w fazie beta, dopiero teraz zdecydowano udostępnić ją ‚zwykłym smiertelnikom’. Póki co, w dziale tym dostepnych jest ok. 50 aplikacji o łącznej wartości ponad 60$. Wśród nich znajdziemy między innymi: SwitKey X, Age of Zombies, Backbreaker oraz Fruit Ninja. Oczywiście firma obiecuje, że wkrótce propozycji będzie jeszcze więcej. Aby aplikacja mogła znaleźć się na ‚złotej liście’, nie może ona być darmowa lub wyświetlać reklam.

A co z tego mają deweloperzy? Za każde ściągnięcie dostają wcześniej ustaloną kwotę. Brzmi jak uczciwy układ, ale w takim razie na czym zarabia GetJar? Na reklamach oczywiście. Wśród propozycji z serii Gold znajdziemy także aplikacje polecane. Reklamodawca będzie płacił za każde zainstalowanie od 0.01$ do 2$, w zależności od stopnia promowania.

Dodatkowo, GetJar zapowiedział, że prowadzi rozmowy z pewnym dużym deweloperem. Biorąc pod uwagę wcześniejsze współprace, może być ciekawie.

Nowy model biznesowy dla sklepu z aplikacjami ma szansę się sprawdzić. Szykuje się godny przeciwnik dla Amazon Appstore; który z nich ma według was większą szansę?

źródło: androidcommunity.com

Michał Brzeziński