Fani Androida wolą aplikacje od mobilnych przeglądarek

2 minuty czytania
Komentarze

Użytkownicy smartfonów z Androidem na pokładzie coraz częściej skłaniają się do zerknięcia na swoją ulubioną aplikację, niż do przeczytania tej samej wiadomości na ekranie przeglądarki. Najczęściej na ekran telefonu zerkamy oczywiście w celu sprawdzenia aktualnej pogody, najnowszych wiadomości, ostatnich maili bądź newsów od znajomych w serwisach społecznościowych, ale nie tylko. Coraz chętniej wybieramy dedykowane do konkretnych celów aplikacje, aniżeli szukamy interesujących nas treści w mobilnej przeglądarce.

Android-ODM-apps-vs-webJak podaje jeden z największych i najbardziej cenionych instytutów badawczych na świecie, Nielsen, przeciętny użytkownik Androida w Wielkiej Brytanii, w ciągu dnia spędza około godziny na przeglądaniu internetu oraz aplikacji. Prawie 40 minut ogółem w ciągu dnia zajmuje nam używanie ulubionych aplikacji, zaś pozostałe 20 minut przeznaczamy na surfowanie po sieci za pomocą Opery, Dolphin Browsera lub podobnych.

Druga, zdecydowanie ciekawsza statystyka ujawnia, że spośród mnóstwa aplikacji znajdujących się w Android Markecie, aż 43% uwagi przeciętnego użytkownika Androida przykuwa jedna lub więcej spośród 10 programów cieszących się największą popularnością w zielonym sklepie. Aplikacje od 50 do 11 miejsca popularności w AM sumując interesują niespełna 1/5 ogółu. Razem to aż 61%! To świadczy o sile marki poszczególnych deweloperów wyrobionej przez lata obecności w Markecie.
Android-ODM-apps-distribution-August-17Pozostałą, lwią część uwagi właścicieli smartfonów z Androidem skupiają na reszcie aplikacji, stanowiących większość w Android Markecie. W końcu na zielonego robota wszyscy deweloperzy ze świata zaprojektowali ponad 250 tys. pomysłowych programów. Można tylko spróbować postawić proste z pozoru pytanie – czego to dowodzi? Każdy z nas – posiadaczy własnego Androida ma ulubione aplikacje, które zwojowały rynek dawno temu, są na tyle dobre, że nie wypada ich nie mieć lub po prostu cieszą się małą popularnością, ale nam wydają się potrzebne. Ale przede wszystkim nie bez powodu mnóstwo firm inwestuje w deweloperów, którzy tworzą aplikacje właśnie dla nich. Ze smartfona częściej zerkniemy do naszego banku, sprawdzimy najbliższą restaurację czy wynik ostatniego meczu. Proste i wygodne. W końcu dla każdego coś Androidowego.

A Wy jak myślicie, czy w Polsce sytuacja prezentuje się podobnie? 

źródło: nielsenwire

Motyw