Steam Link to aplikacja, którą mogliście już poznać. Jej zasada działania jest stosunkowo prosta. Przynajmniej tak to wygląda z poziomu użytkownika. Dostaje on możliwość grania w gry ze swojej kolekcji Steam na urządzeniach mobilnych. Brzmi świetnie, chociaż oczywiście wciąż największym problemem okazują się między innymi kontrolery i mapowania dla nich w przypadku tytułów typowo pod PC. Jednak nie o tym teraz, bo Steam Link, a właściwie Steam Link Anywhere pozwala już grać zdalnie, gdziekolwiek się znajdujecie. Oczywiście nie bez odpowiednich wymagań.

Steam Link Anywhere, czyli czas podjąć grę zdalną gdziekolwiek jesteś

Nie przegap
Bsafer.pl – chroń i kontroluj swoje dane osobowe, zanim będzie za późno
bsafer.pl
Ochrona danych osobowych to poniekąd problem, który jeszcze nie pojawił się w świadomości zbyt wielu osób. Głośno zrobiło się o nim dopiero w momencie, gdy Unia Europejska wprowadziła RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Jednak głośno było tylko dlatego, że trzeba było się dostosować i miało to wydźwięk nie tak pozytywny, jak oczekiwaliby tego sami […]

Najnowsze wydanie Steam Link beta (build 688) ze Steam Link Anywhere pozwala grać zdalnie ze swojego komputera i przekazywać obraz na urządzenie mobilne, które nie musi być w tej samej sieci domowej. Dotychczas był to główny wymóg, aby cieszyć się rozgrywką na swoim smartfonie. Ten zostaje zniesiony, ale oczywiście wiąże się z dodatkowymi wymaganiami. Naturalnym jest prędkość łącza internetowego. Urządzenie mobilne musi odpowiednio szybki odbierać i wysyłać wszelkie komunikaty, a sam komputer wysyłać obraz w wysokiej rozdzielczości. To oznacza, że na przykład LTE może okazać się niewystarczające. Chcecie sprawdzić swoje łącza? W takim razie odsyłam Was do Sklepu Play, skąd za darmo pobierzecie Steam Link.

Zobacz też: Poznaj projekty Google, które nie ominął rozwój w kierunku sztucznej inteligencji.

Dlatego też czekamy na uwidocznienie się zalet sieci 5G. Jednak usług pokroju Steam Link Anywhere będzie zdecydowanie więcej. Google szykuje się do gier w chmurze — oficjalna prezentacja powinna nastąpić na GDC 2019. Microsoft już pokazał xCloud, a nawet Wireless Display, które można uznać za odpowiednik dzisiejszej premiery od Valve. Tradycyjnie nie zapominajmy o Geforce NOW.

 

Źródło: GSM Arena




Łukasz Pająk

Wieczny student informatyki, ale już magister inżynier, niedoszły żołnierz, pasjonat mobilnych technologii, motoryzacji i broni, jeden z nielicznych fanów polskiej koszykówki.