Samsung niczym Huawei – z jakimi pamięciami kupimy Galaxy S8?

mm Łukasz Pająk Newsy 2017-05-06

Pamiętacie małą aferę związaną z ostatnimi flagowymi modelami Huawei? W skrócie chodzi o to, że Chińczycy stosują różne typy pamięci, które wyraźnie wpływają na wydajność urządzenia. Okazuje się, że nie tylko trzeci najpopularniejszy producent tak postępuje. Podobne praktyki stosuje Samsung i miejmy nadzieję, że takie praktyki szybko zostaną potępione. Szczególnie, że obiecuje się jedno, a oferuje coś więcej – w tym wypadku coś mniej.

W Huawei P10 i P10 Plus znajdziemy następujące typy pamięci na pliki użytkownika: UFS 2.1, UFS 2.0 oraz eMMC 5.1. Do tego dodajmy różne rodzaje RAMu: LPDDR3 oraz LPDDR4. Szczegółowe porównanie oraz różnice w wydajności jakich możecie się spodziewać pomiędzy poszczególnymi wydaniami opisałem w następującym wpisie: Klik! Tymczasem sprawdźcie jak się prezentuje Galaxy S8 według najnowszej specyfikacji zamieszczonej na stronie Samsunga: Klik! Nic dziwnego? Teoretycznie nie, ale zobaczcie jak ten sam smartfon wyglądał jeszcze kilka dni temu: Klik! Tak, różnica sprowadza się do usunięcia informacji o pamięci UFS 2.1. Jak informują poszczególni użytkownicy na Redditcie, już odkryto, że flagowy model lidera mobilnego rynku kupimy również w wydaniu z UFS 2.0. Producent jeszcze nie wydał żadnego oświadczenia w tej sprawie, aczkolwiek patrząc jak Huawei szybko zareagowało to Koreańczycy powinni podobnie zrobić.

Oczywiście można bronić Samsunga, że nie są to aż takie rozbieżności w wydajności jak w przypadku P10 i P10 Plus, aczkolwiek są i z czasem mogą być odczuwalne. Z pewnością będą zauważalne w bezpośrednich porównaniach pokazujących szybkość ładowania poszczególnych aplikacji. Tym sposobem wszelkie tego typu zestawienia możemy uznać za nieważne, gdyż nie wiemy jaki dokładnie model brał udział w konkurencji.

źródło: Reddit



  • mico11

    No tak. Czas załadowania zdjęcia w galerii dłuższy o 0.001 sekundy! Jak żyć?

    • Gun’s

      Przecież równie dobrze możesz kupić samochód z deklarowaną przez producenta pojemnością silnika 2000 cm3 oraz mocą 150 KM (dane katalogowe) a w rzeczywistości dostać (bez stosownej informacji) 1800 cm3 i 100 KM.

      • mico11

        Nie. Kupując samochód masz określone jaki silnik. Pewnie też zauwazylbys różnice między 150 a 100 KM. Kupując telefon nie masz określone jaki rodzaj pamięci, pomijając już to że nie zauważysz różnicy, nie ma takiej możliwości
        Ale dla pieniaczy i hejterow zawsze to dobry pretekst do gownoburzy. Najgłośniej zawsze krzyczą ci, którzy i tak nie kupiliby S8

        • Gun’s

          Widzę, że nawet nie pokusiłeś się o przeczytanie artykułu i kliknięcia w 2 podane linki.

          W tym miejscu warto zakończyć tę dyskusję i nie marnować czasu.

  • mickey93

    znając życie to w samsungu nie mają mocy przerobowych aby wyklepać odopwiednią ilość ufs-2,1, więc posiłkują się innymi bardziej dostępnymi technologiami

    • stark2991

      Tak samo Huawei, ale co to zmienia? Jako klient oczekujesz najlepszych produktów a takich nie dostajesz. Nikt by nic nie mówił gdyby na pudełku było oznaczenie o rodzaju pamięci i niższa cena – na tańszy wariant też by byli chętni. Ale po co tak robić skoro można zarobić na naiwnych?

      • mickey93

        miało to być odpowiedzią na to co napisał misiek , że być może toshiba coś pomyliła albo jakieś inne teorie spiskowe

  • Adam

    Generalnie Exynosy mają UFS.2.1 a Snapdragony i 2.1 i 2.0.
    Póki co, jak ktoś kupuje w sklepie exynosa to może spać spokojnie w tej kwestii.

  • Najciekawsze jest to, że te słabsze pamięci UFS2.0 pochodzą tylko od Toshiby. Natomiast wersje UFS2.1 pochodzą od Samsunga i Toshiby. Możliwe, że Toshiba coś pomyliła, bądź namieszała. Ale samo usunięcie informacji o UFS2.1 na oficjalnej stronie jest niepokojące.

    • Łukasz Pająk

      Nie ma możliwości, żeby Toshiba się pomyliła. Zbyt dużo jest kontroli po drodze.

      • To nie wiem co się stało, jestem bardzo ciekaw odpowiedzi ze strony Samsunga 😉

        • stark2991

          Co się stało?
          1. Zabrakło im pamięci i zaczęli pakować co mają.
          2. Celowe zagranie żeby wersja Snapdragon była znów gorsza.
          3. Po prostu maksymalizacja zysków.

          • Wcześniej tak nie robili i nagle by mieli zacząć? Trochę to dziwne. Na dodatek, sprzedają tyle urządzeń, przecież to byłoby oczywiste, że takie coś wyjdzie. Tak czy siak – jestem bardzo ciekaw ich odpowiedzi.

      • mickey93

        baterie w note’ach też były kontrolowane 😛

        • Łukasz Pająk

          Parametry na pewno.

  • stark2991

    Gdyby ktoś był ciekawy to na XDA już to rozpracowują. Gorszą pamięć jak na razie znaleziono w S8 ze Snapdragonem i jednostkowo w innych wersjach.

    https:// forum.xda-developers .com/galaxy-s8/how-to/ufs-2-0-2-1-identify-flash-chip-s8-t3601656

  • Adam Szostek

    Różnica miedzy UFS 2.0 i 2.1 jest niewielka, a na pewno nie taka jak między EMMC5.1 i UFS2.0 w P10

    • Łukasz Pająk

      Co też wspomniałem we wpisie, ale jednak losowy odczyt na poziomie ~400 mbps, a 700 mbps też można odczuć.

      • stark2991

        Mimo wszystko to jest prawie dwukrotna przebitka. Zależy jeszcze jaki odczyt losowy, ale nadal – takie kwoty, taki duży producent -> coś takiego nie ma prawa zaistnieć

    • maxprzemo

      No dobra a jak byś kupował Laptopa czy PC i dostał komputer o innej specyfikacji niż deklarował sprzedawca to byś nie reklamował?
      Takie praktyki trzeba nagłaśniać i piętnować. Tak nie powinno być że w reklamach chwalą się producenci że zastosowali najnowsze, najwydajniejsze podzespoły a w środek ładują co popadnie.

    • Gun’s

      To nadal sytuacja, kiedy producent pluje jawnie użytkownikom (potencjalnym nabywcom) prosto w twarz.

      Ja rozumiem, walka o cyferki, walka o maksymalizację zysku ale nie tak żałosnymi ruchami.