Android 7.1.2 jest wadliwy – nie działa czytnik linii papilarnych Pixeli i Nexusów

mm Łukasz Pająk Newsy 2017-04-15

Niedawno Android 7.1.2 Nougat został oficjalnie udostępniony dla Pixeli i najnowszych Nexusów. Wiele zmian się nie pojawiło, o czym świadczy chociażby podniesienie ostatniej cyfry w całej numeracji. Jednak Google nie zauważyło, że gotowy system ma swoje wady. Wielu użytkowników zwraca uwagę na fakt, że przestaje działać czytnik linii papilarnych. Amerykanie jeszcze nie wydali oświadczenia w tej sprawie, ale bardzo możliwe, że już pracują nad odpowiednią łatką.

Problem dotyczy wszystkich smartfonów wyposażonych w skaner odcisków palców wydanych pod markami Google, czyli: Pixel, Pixel XL, Nexus 6P oraz Nexus 5X. Oczywiście te urządzenia korzystają z tego samego czytnika. Wstępne diagnozy są proste. Aktualizacja sprawia, że system nie przyznaje uprawnień do działania skanera, aczkolwiek gesty wciąż są wspierane. „Zainfekowane” egzemplarze w żaden sposób nie obsługują linii papilarnych – nawet usunięcie dotychczasowo zapisanych prototypów jak i przywrócenie ustawień fabrycznych nie pomaga. Dodanie nowego odcisku wiąże się z pojawieniem następującego komunikatu:

Tym sposobem sporo osób może uważać, że Google coraz mniej przykłada się do tworzenia oprogramowania. Nie dziwię się temu, gdyż wystarczy zwrócić uwagę na ogrom problemów typowo systemowych, które pojawiły się przez ostatnie miesiące na Pixelach. Mimo wszystko miejmy nadzieję, że stosowna łatka do powyższego błędu zostanie szybko wydana.

źródło: Android Police



  • Paweł K

    Czyli Google popsuło iluś tam osobom telefony. Czy można domagać się od nich zwrotu pieniędzy za uszkodzony telefon? Może jakiś pozew zbiorowy?

    • mico11

      Pisz koniecznie, zwłaszcza ze nie masz takiego telefonu

  • Flynn

    W Pixelu na 7.1.2 wszystko ok. Nie zauważyłem nieprawidłowości.

  • Dziwne, u mnie działa. 😉 (Nexus 6P)

  • Jonny

    Osobiście uważam że w Google tam dobre melanże ostatnio mają :v

  • Damian Jaromin

    W 6p również brak problemów z czytnikiem

  • stark2991

    Nexus 5X u mnie również bez problemu po aktualizacji. Może to nawet Polski nie dotyczy

  • na LG Nexus 5x żadnych problemów nie zauważyłęm.

    • Zygmunt Jednooki

      Również żadnych problemów nie mam @_@ dziwne…

      • pilon2

        Ja także nie mam takich problemów. Mimo to gdy ostatnio nexusy się restartowały tez nie zauważyłem takich problemów przez jakieś 2 miesiące, po których zaczęły występować. Ogólnie to Google bardzo nie przykłada się ostatnio…

  • Ksiądz Robak

    Google zawsze coś spartolą

  • Meretycz

    I dlatego zawsze czekam.

  • haVoc vulTure

    Jestem świeżo po bootloopie. Lg wymienilo mi plyte glowna za free mimo iz bylo 3 miesiace po gwarancji, a telefon byl zalany kawa. Caly proces zajal 4-5 dni. Nowa plyta miala 7.1.1 i grudniowe poprawki bezpieczenstwa. Musialem po kolei instalowac styczniowe, lutowe i marcowe poprawki bezpieczenstwa, a nastepnie 7.1.2 i kwietniowe poprawki. Obecnie wszystko dziala super i mam 100 – 200mb wolnego ramu wiecej, a bateria starcza na godzine dluzej. Ale po 15 miesiacach bezawaryjnej pracy i nieoczekiwanym bootloopie wiem ze wszystko moze sie zdazyc.

    • Adrian Warchoł

      Ale co ma twój serwis do tematu?

      • haVoc vulTure

        Serwis ma to ze przy nexususie 5x, predzej czy pozniej bedzie potrzebny, a 7.1.2 na moim modelu na razie nie stwarza problemow, na razie.

    • stark2991

      Jak Ci się udało naprawić to za darmo poza gwarancją?

      • haVoc vulTure

        Wszedlem na strone lg i poprzez chat wyjasnilem problem i przekazalem im wszystkie dane, o ktore mnie prosili, od daty zakupu po imei, a oni po prostu kazali mi wyslac telefon do serwisu. Maja u mnie duzy plus, co prawda nie zamierzam kupowac nastepnego telefonu od lg ze wzgledu na bootloopy, ale zastanowie sie na lodowka, blurayem 4k czy oledem.

        • stark2991

          Ciekawe. Gdybyś wysłał po prostu paczkę do serwisu to pewnie by wrócił. Warto wiedzieć że można coś zdziałać po gwarancji 😉

          • haVoc vulTure

            Balem sie ze mi odesla bo raz niechcacy wylalem kawe na telefon i zalalem caly gorny glosnik.

          • pilon2

            Kiedyś z nimi pisałem na temat tabletu w którym miałem problem z gniazdem USB(czasami przestawał pobierać prąd z gniazdka, a jak już pobierał prąd to bardzo wolno) i także potraktowali mnie całkiem poważnie, mimo że tablet był już 6 miesięcy po gwarancji. Okazało się jednak że usterka samoczynnie znikła, więc nie skorzystałem z ich oferty, ale mimo to mają plusa 😉