T-Mobile Polska z karą 15 milionów złotych – UOKiK w natarciu

mm Kamil Lewicki Newsy 2017-01-06

t-mobile-logo-1

Możemy narzekać na wiele rzeczy w Polsce, lecz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa bardzo dobrze. Często słyszy się o karach nakładanych na firmy, które działają na niekorzyść klienta. Tym razem zakończono sprawę z operatorem komórkowym, który naliczał nieświadomym klientom dodatkowe opłaty.

Zapadł wyrok w sprawie T-Mobile Polska. Operator komórkowy uruchamiał płatne usługi – Granie na Czekanie, Szafa Gra oraz Prenumerata – bez wyraźnej zgody konsumentów. Uznano to za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nałożoną karę w wysokości 15 milionów złotych. Co więcej, kwota te miała wynosić 30% więcej, lecz dzięki szybkim działaniom podjętym przez spółkę i zaprzestaniu pobierania opłat zdecydowano się ją zmniejszyć.

Postępowanie rozpoczęto w sierpniu 2016 roku. Śledztwo w sprawie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że T-Mobile domyślnie aktywował w/w płatne usługi już przy zawarciu umowy bądź doładowaniu konta. Klienci w okresie promocyjnym nie musieli za nie płacić, lecz po jego zakończeniu zaczęto zauważać wyższe rachunki.

I pamiętajcie.

a85115c1

źródło: UOKIK



  • Misiek

    I bardzo dobrze, po 4 latach kumplowi nabili z czegoś 2000zł, bo chciał się przenieść do Playa. Trzeba tępić takich chamów, ja bym ich osobiście wyrzucał za bramę!
    Ale tak czy siak – klienci powinni dostać jakąś część tej kwoty.

  • January_An

    Ja jak kiedyś miałem T-Mobile to tam była funkcja T-Mobile box czy jakoś tak (nie pamiętam dokładnie). Co jakiś czas mój telefon wysyłał do jednego takiego numeru wiadomość(hnkvxsvbonu5u8cdb i tak dalej) i pobierała to mi 40zl więc ciągle musiałem doladowywac pieniądze bo nie mogłem rozmawiać. Potem udało mi się to wyłączy i później zmieniłem sieć.

  • Antonio Facaldo

    No i fajnie… tylko czy to nie jest tak, że oni nakładają 15 baniek kary na firmę a oni i tak to sobie przerzucą na klienta?
    To poszkodowani czyli klienci powinni dostać te odszkodowania.

    • Gun’s

      Z pewnością już i tak wypompowali z klientów taką (jeśli nie większą) kwotę.

      Niestety mechanizm działa źle – do tych 15 milionów kary każdy z oszukanych klientów powinien otrzymać równowartość niesłusznie naliczonych opłat wraz z ustawowymi odsetkami. Wtedy miałoby to jakikolwiek sens i było przestrogą dla innych, zachłannych i nierzetelnych firm.

  • pepe444

    Okazuje się, że teraz nawet cwanego Niemca można ustawić do pionu. Tylko trzeba chcieć i się nie bać.

    • GLOCK

      T-mobile polska z t-mobile niemieckim to poza nazwa i jedna grupa kapitalowa kta jest wlascicielem to dwie inne bajki i dwie niezalezne firmy.

      • pepe444

        Tak, poza tym, że jest ten sam właściciel, ta sama „grupa kapitałowa” (czyli zyski trafiają do jednego wora w Niemczech), oraz poza tym, że wszystkie istotne decyzje są podejmowane w Niemczech, to są dwie kompletnie różne, niezależne firmy… Tylko tak dla picu tutaj też nazywają się T-Mobile… Ogarnij się człowieku 🙂

        • Kris

          Ma trochę racji, na niemieckim rynku coś takiego by nie przeszło, pewne decyzje zapadają u nich, ale to są 2 całkiem różne rynki, inne promocje, ceny, pakiety. Podobnie zresztą z ING które również istnieje w Niemczech.

          • pepe444

            To chyba oczywiste, że Niemcy nie mogą u siebie robić takich wałków, jakie przyzwyczaili się robić w Polsce (bo zawsze mogli, ze wsparciem i błogosławieństwem miejscowych poganiaczy niewolników). A tu nagle zonk! Jutro w „prasie światowej” będą nowe artykuły o polskim faszyzmie, polskich obozach, antysemitach i ciemnogrodzie.

          • LCD

            Nie ma racji. liczy się końcowy właściciel. Jeśli to ta sama grupa kapitałowa to właśnie dlatego u nas robi takie rzeczy bo u siebie nie może. Tak jak VW, w USA musiał płacić odszkodowania a w EU nie musi a w Polsce to całkiem twierdzi, że auta nie wymagają naprawy.