0 00,
Hasło
Zarejestruj

T-Mobile Polska z karą 15 milionów złotych – UOKiK w natarciu

t-mobile-logo-1

Możemy narzekać na wiele rzeczy w Polsce, lecz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa bardzo dobrze. Często słyszy się o karach nakładanych na firmy, które działają na niekorzyść klienta. Tym razem zakończono sprawę z operatorem komórkowym, który naliczał nieświadomym klientom dodatkowe opłaty.

 

Zapadł wyrok w sprawie T-Mobile Polska. Operator komórkowy uruchamiał płatne usługi – Granie na Czekanie, Szafa Gra oraz Prenumerata - bez wyraźnej zgody konsumentów. Uznano to za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nałożoną karę w wysokości 15 milionów złotych. Co więcej, kwota te miała wynosić 30% więcej, lecz dzięki szybkim działaniom podjętym przez spółkę i zaprzestaniu pobierania opłat zdecydowano się ją zmniejszyć.

 

Postępowanie rozpoczęto w sierpniu 2016 roku. Śledztwo w sprawie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że T-Mobile domyślnie aktywował w/w płatne usługi już przy zawarciu umowy bądź doładowaniu konta. Klienci w okresie promocyjnym nie musieli za nie płacić, lecz po jego zakończeniu zaczęto zauważać wyższe rachunki.

 

I pamiętajcie.

 

a85115c1

 

 

źródło: UOKIK

Zgłoś błąd
  • Misiek

    I bardzo dobrze, po 4 latach kumplowi nabili z czegoś 2000zł, bo chciał się przenieść do Playa. Trzeba tępić takich chamów, ja bym ich osobiście wyrzucał za bramę!
    Ale tak czy siak – klienci powinni dostać jakąś część tej kwoty.

  • January_An

    Ja jak kiedyś miałem T-Mobile to tam była funkcja T-Mobile box czy jakoś tak (nie pamiętam dokładnie). Co jakiś czas mój telefon wysyłał do jednego takiego numeru wiadomość(hnkvxsvbonu5u8cdb i tak dalej) i pobierała to mi 40zl więc ciągle musiałem doladowywac pieniądze bo nie mogłem rozmawiać. Potem udało mi się to wyłączy i później zmieniłem sieć.

  • Antonio Facaldo

    No i fajnie… tylko czy to nie jest tak, że oni nakładają 15 baniek kary na firmę a oni i tak to sobie przerzucą na klienta?
    To poszkodowani czyli klienci powinni dostać te odszkodowania.

    • Gun’s

      Z pewnością już i tak wypompowali z klientów taką (jeśli nie większą) kwotę.

      Niestety mechanizm działa źle – do tych 15 milionów kary każdy z oszukanych klientów powinien otrzymać równowartość niesłusznie naliczonych opłat wraz z ustawowymi odsetkami. Wtedy miałoby to jakikolwiek sens i było przestrogą dla innych, zachłannych i nierzetelnych firm.

  • pepe444

    Okazuje się, że teraz nawet cwanego Niemca można ustawić do pionu. Tylko trzeba chcieć i się nie bać.

    • GLOCK

      T-mobile polska z t-mobile niemieckim to poza nazwa i jedna grupa kapitalowa kta jest wlascicielem to dwie inne bajki i dwie niezalezne firmy.

      • pepe444

        Tak, poza tym, że jest ten sam właściciel, ta sama „grupa kapitałowa” (czyli zyski trafiają do jednego wora w Niemczech), oraz poza tym, że wszystkie istotne decyzje są podejmowane w Niemczech, to są dwie kompletnie różne, niezależne firmy… Tylko tak dla picu tutaj też nazywają się T-Mobile… Ogarnij się człowieku :)

        • Kris

          Ma trochę racji, na niemieckim rynku coś takiego by nie przeszło, pewne decyzje zapadają u nich, ale to są 2 całkiem różne rynki, inne promocje, ceny, pakiety. Podobnie zresztą z ING które również istnieje w Niemczech.

          • pepe444

            To chyba oczywiste, że Niemcy nie mogą u siebie robić takich wałków, jakie przyzwyczaili się robić w Polsce (bo zawsze mogli, ze wsparciem i błogosławieństwem miejscowych poganiaczy niewolników). A tu nagle zonk! Jutro w „prasie światowej” będą nowe artykuły o polskim faszyzmie, polskich obozach, antysemitach i ciemnogrodzie.

          • LCD

            Nie ma racji. liczy się końcowy właściciel. Jeśli to ta sama grupa kapitałowa to właśnie dlatego u nas robi takie rzeczy bo u siebie nie może. Tak jak VW, w USA musiał płacić odszkodowania a w EU nie musi a w Polsce to całkiem twierdzi, że auta nie wymagają naprawy.

Czytaj więcej

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close