T-Mobile Polska z karą 15 milionów złotych – UOKiK w natarciu

1 minuta czytania
Komentarze
t-mobile-logo-1

Możemy narzekać na wiele rzeczy w Polsce, lecz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa bardzo dobrze. Często słyszy się o karach nakładanych na firmy, które działają na niekorzyść klienta. Tym razem zakończono sprawę z operatorem komórkowym, który naliczał nieświadomym klientom dodatkowe opłaty.

Zapadł wyrok w sprawie T-Mobile Polska. Operator komórkowy uruchamiał płatne usługi – Granie na Czekanie, Szafa Gra oraz Prenumerata – bez wyraźnej zgody konsumentów. Uznano to za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów i nałożoną karę w wysokości 15 milionów złotych. Co więcej, kwota te miała wynosić 30% więcej, lecz dzięki szybkim działaniom podjętym przez spółkę i zaprzestaniu pobierania opłat zdecydowano się ją zmniejszyć.

Postępowanie rozpoczęto w sierpniu 2016 roku. Śledztwo w sprawie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że T-Mobile domyślnie aktywował w/w płatne usługi już przy zawarciu umowy bądź doładowaniu konta. Klienci w okresie promocyjnym nie musieli za nie płacić, lecz po jego zakończeniu zaczęto zauważać wyższe rachunki.

I pamiętajcie.

a85115c1

źródło: UOKIK

Motyw