0 00,
Hasło
Zarejestruj

[Wyniki ankiety] SMSy dla Was schodzą na dalszy plan, ale na pewno nie umierają!

sms

 

Ponad tydzień temu naraziłem się stwierdzeniem, że SMSy umierają. Oczywiście słusznie, gdyż tego typu wiadomości wciąż są wysyłane, aczkolwiek z roku na rok ich spadek jest zauważalny – w drobnym stopniu, ale jednak. Mimo wszystko to były dane Orange, a jak prezentuje się sytuacja wśród Czytelników Android.com.pl?

 

Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, równo tydzień temu zaproponowałem Wam udział w ankiecie. Około 500 osób odpowiedziało na dwa zagadnienia:

 

  • Ile tygodniowo wysyłasz SMSów/MMSów?
  • Częściej korzystasz z komunikatora internetowego czy SMSów?

 

Patrząc na same komentarze pod tym artykułem można odnieść wrażenie, że SMSy nie mają sobie równych. Zgadzam się z tym. To jeden standard, nie wymaga dostępu do Internetu, a dodatkowo prostota sprawia, że każdy może z tego typu wiadomości korzystać. Teraz zwróćmy uwagę na wyniki ankiety:

 

ankieta-wyniki-sms

 

Czy te wykresy mówią coś ciekawego? Oczywiście. Wciąż bardzo dużo osób wysyła sporo SMSów, ale to komunikatory internetowe są popularniejsze.

 

Cały temat związany z tego typu wiadomościami tekstowymi rozpoczął się od propozycji Google, na którą przystają kolejni operatorzy. Amerykanie wprowadzili nowy system SMSów pozwalający na konwersacje grupowe czy też wysyłanie wiadomości multimedialnych w zdecydowanie wyższej jakości. Wydaje mi się, że jeśli tylko ta usługa pojawi się w Polsce to SMSy mogą stać się jeszcze bardziej popularne.

Zgłoś błąd
  • stark2991

    500 osób to bardzo mała grupa badawcza i wyniki w dużej, wielopłaszczyznowej skali mogą się zacznie różnić, ale również nie muszą

    • Łukasz Pająk

      Z pewnością. Mimo wszystko ten trend wydaje się mieć odwzorowanie w rzeczywistości.

    • wombat

      Największą różnice robi specyficzną grupa badawcza, w tym wypadku osoby najbardziej obeznane z technologią, szary użytkownik rzadko wchodzi na takie portale.

Czytaj więcej

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close