Google już kilka miesięcy temu zapowiadało, że w sklepie Play pojawią się reklamy, jednakże prace nad wdrożeniem zajęły dość sporo czasu i fani zdążyli o tym zapomnieć. Jak poinformował w serwisie Reddit jeden z użytkowników w jego smartfonie w aplikacji sklepu Play wynikach wyszukiwania na pierwszym miejscu pojawiła się wielokrotnie reklama sugerowanego dla danego zapytania programu. Na ten moment reklamy dotyczą jedynie klientów korzystających z konta Google i systemu Android w angielskiej wersji językowej.
Nie pierwszy raz jednak Amerykanie testują jako pierwsi nowinki koncernu. Można się więc spodziewać, że w niedalekiej przyszłości sugerowane aplikacje pojawią się także na urządzeniach użytkowników w Europie. Funkcja ta działa w tej chwili bez względu na aktualną lokalizację użytkownika. Wystarczy ustawić zarówno w systemie, jak i w ustawieniach konta Google język na Angielski i reklamy sugerowanych aplikacji będą się wyświetlać także z Polski. Poniżej screen z przeprowadzonego przeze mnie testu:
Wprowadzenie sugerowanych aplikacji przyjęło się z mieszanym uczuciem wśród społeczności skupionej wokół systemu Android. Z jednej strony można zrozumieć motywy koncernu, jakie zdecydowały o wprowadzeniu tego typu funkcji, z drugiej jednak pewien niesmak pozostaje – przecież firma zarabia na każdej kupionej przez użytkownika aplikacji.
Jak oceniacie ten krok firmy Google?
Źródła:Reddit, własne