Mniej nowych modeli smartfonów od Motoroli w 2012 roku

1 minuta czytania
Komentarze
motorola-shoots-droid

Jeśli przyjrzymy się statystykom sprzedaży urządzeń z Androidem w roku 2011, możemy dojść do wielu wniosków – jednak niezaprzeczalnym faktem jest, iż na rynek w tym czasie wpłynęła cała masa telefonów z Zielonym Robotem na pokładzie.

Motorola, przeanalizowawszy sytuację, uznała że wydawanie zbyt wielu smartfonów z systemem Google’a w krótkim okresie powoduje zbyt szybkie obniżenie ich wartości oraz brak wykrystalizowanej grupy flagowych produktów. Według amerykańskiego producenta, smartfony zbyt szybko schodzą z piedestału pożądania, czego wynikiem jest zmniejszająca się liczba wiernych fanów oczekujących z niecierpliwością na najważniejsze wyroby, sygnowane jako niepowtarzalne.

Dla przykładu, 2 miesiące po wydaniu Droida Bionic, pojawił się Droid RAZR, który przejął najwyższy status wśród produktów Motoroli, co wybitnie przyczyniło się do odsunięcia się w cień pierwszego z tych modeli.

motorola-razr-bionic

W związku z tym amerykański koncern na targach CES poinformował o planowanym zmniejszeniu ilości wprowadzanych na rynek nowych modeli słuchawek, by flagowe modele – co może zabrzmieć banalnie – dłużej były flagowe.

Jak sądzicie, czy to dobry ruch ze strony Motoroli, mający na celu realną poprawę jakościową jej produktów, czy może jest to tylko szukanie ucieczki od pytań o aktualizacje jej telefonów bądź odblokowanie bootloaderów w kilku modelach? Uważacie że taki sposób kreowania wizerunku firmy jako specyficznej i wyjątkowej, a jej telefonów jako deficytowych, odbije się pozytywnie na sprzedaży smartfonów z logo „M”?

Źródło: Androinica

Motyw