Andry Rubin poinformował o faktycznej liczbie aktywnych tabletów z Androidem

2 minuty czytania
Komentarze
Motorola-Xoom-2

Teoretycznie sprzedaż tabletów stale rośnie, włączając w to oczywiście urządzenia oparte o system Android. Do tej pory kilkukrotnie pojawiały się szacunkowe dane dotyczące tego, ile sprzedano tabletów z Androidem. W związku z tym, głos zabrał Andy Rubin z Google.

Tablety zdaniem wielu osób są przede wszystkim gadżetami, dla których ciężko znaleźć jakieś sensowne zastosowanie. Jest też spora grupa osób, które uważają, że tablet jest idealnym uzupełnieniem dla smartfona, pozwalając na znacznie wygodniejsze konsumowanie multimediów, czy nawet przeglądanie stron internetowych.

Kilkukrotnie podejmowano próby określenia, jak duża liczba użytkowników jest posiadaczami tabletów wykorzystujących Androida. Ostatnio, jeden z programistów zdecydował się na skorzystanie z danych opublikowanych przez Google, które prezentowały fragmentację Androida. Wynik, który otrzymał, nie był najlepszy.

Okazało się, że aktywnych tabletów z Androidem na rynku może być zaledwie 3,4 miliona. Obserwując ambitne plany producentów, którzy zamierzali sprzedawać miesięcznie nawet kilkaset tysięcy sztuk swoich urządzeń, taki rezultat okazałby się porażką. Na szczęście, Andy Rubin z Google, dostarcza trochę bardziej optymistyczne informacje.

W trakcie jednej z ostatnich imprez branżowych, Andy Rubin odpowiedzialny w Google za Androida, poinformował, że w sumie aktywnych jest ok. 6 milionów tabletów z systemem Android. Na ten wynik pracowały firmy takie jak Acer, Asus, Lenovo, Motorola, Samsung i Toshiba. Można więc powiedzieć, że tablety z Honeycombem odniosły umiarkowany sukces.

Z wypowiedzi Rubina, można wywnioskować, że ambicją Google jest osiągnięcie wyniku porównywalnego do tego, z jakim mamy do czynienia w przypadku iPada firmy Apple. Ostatnia konferencja Google, podczas której mieliśmy okazję poznać Androida Ice Cream Sandwich, temat tabletów praktycznie w ogóle nie został poruszony.

Jeżeli Google faktycznie myśli o odniesieniu sukcesu rynkowego, na miarę iPada, to konieczne jest podjęcie licznych działań zarówno ze strony wyszukiwarkowego giganta, producentów, jak i samych programistów, których aplikacje miałyby przyciągnąć niezdecydowanych, pokazując, że tablety z Androidem są naprawdę warte uwagi.

źródło: AllThingsD

Motyw