[Poradnik] Jak wyłączyć sugerowane reklamy na Facebooku oraz w Androidzie?

2 minuty czytania
Komentarze
facebook-podslucuje-640x340

Reklama kojarzy nam się z czymś strasznym. Czasami wyskakują migające okienka, czasami nie potrafimy znaleźć magicznego „X”, czasami na stronie znajduje się ich więcej niż treści. A czasami reklamy są tak idealnie dopasowane do naszych preferencji, że zaczynamy podejrzewać śledzenie. I tak w gruncie rzeczy jest. Jak się zatem z tego uwolnić?

Aplikacje takie jak Facebook czy Chrome sugerują nam reklamy na podstawie naszych wyszukiwań tudzież historii w przeglądarce. Uściślając – z naszych „ciasteczek”. Z jednej strony takie reklamy przypominają nam o tym, czego szukaliśmy i być może ukaże ofertę, której nie będziemy potrafili się oprzeć. Z drugiej jednak strony dochodzimy do momentu, w którym pozwalamy się śledzić. Warto poznać sposób, jak od tego uciec.

Zacznijmy od Facebooka.

W androidowej aplikacji Facebooka należy wykonać następujące kroki:

  1. Włączyć aplikację.
  2. Otworzyć Menu (trzy poziome kreski w prawym górnym rogu).
  3. Przejść do „Ustawienia konta”.
  4. Następnie „Reklamy”.
  5. Wchodzimy w pole „Czy widzisz na Facebooku internetowe reklamy na podstawie zainteresowań?” i wybieramy „Wył.”.
  6. Warto również w zakładce poniżej wybrać „Nie”.
  7. Voila!

Jeśli chcecie operację tę wykonać w przeglądarce internetowej, kliknijcie w ten link. Przeniesie on Was bezpośrednio do ustawień reklam na Waszym profilu. Procedura się nie zmienia.

Niezależnie czy wyłączenia dokonamy na urządzeniu mobilnym, czy w przeglądarce ustawienia naszego konta zmienią się wszędzie! Operację wystarczy wykonać tylko raz, wygodniejszym dla nas sposobem.

Wyłączanie w Androidzie.

  1. Otwieramy Ustawienia.
  2. Przechodzimy do „Google”.
  3. Wybieramy „Reklamy”.
  4. Zaznaczamy opcję „Rezygnacja z personalizacji reklam”.
  5. Voila!

Tymi prostymi sposobami wprawdzie nie pozbyliśmy się reklam, ale zadbaliśmy o naszą prywatność. Takie niewielkie zmiany również są ważne. Warto jednak pamiętać, że w Internecie nic nie ginie, a my nigdy nie będziemy do końca anonimowi.

Motyw