[Poradnik] Co zrobić, kiedy nie działa sklep Google Play – kilka rozwiązań

mm Paweł Bilski Artykuły 2016-11-08

google-play-icon-closeup

Kto nigdy nie miał problemu z pobraniem aplikacji ze sklepu Google Play? Szczerze powiedziawszy, to nie znam takich osób. Jest to kwestia bardzo irytująca, ale nie wszyscy wiedzą, że często problem można w dość łatwy sposób rozwiązać. Dlatego jeśli masz kłopoty z pobieraniem aplikacji, czy też po prostu sama aplikacja sklepu przestała działać prawidłowo, to poniższe porady są dla Ciebie.

google-play-store-error-codes11

Wyczyść pamięć podręczną i dane aplikacji

Najprostszym sposobem na rozwiązanie problemów ze sklepem Google Play jest usunięcie pamięci podręcznej (cache). Aby tego dokonać, należy wejść w Ustawienia, a potem w Aplikacje. Następnie z listy wybieramy Sklep Google Play. Teraz wystarczy kliknąć w wyczyść pamięć podręczną. Jeśli to nie pomogło, warto także usunąć dane aplikacji Google Play. Taki sam zabieg wykonać możecie z aplikacją Usługi Google Play.
 

Uruchom Menadżer pobierania

Pamiętaj, że pobieranie aplikacji ze sklepu Google Play jest możliwe, kiedy włączony jest Menadżer pobierania. Aby sprawdzić, czy jest on włączony, należy wejść w Ustawienia, a następnie w Aplikacje. Na liście znajdź Menadżer pobierania – teraz wystarczy wejść w ustawienia aplikacji i sprawdzić, czy jest ona aktywna.
 

Odinstaluj aktualiacje sklepu Google Play

Kolejnym podstawowym krokiem w celu przywrócenia sklepu Play do życia jest odinstalowanie aktualizacji. Robimy to w taki sam sposób jak podczas usuwania pamięci podręcznej. Musimy jedynie wybrać opcję z samego dołu – odinstaluj aktualizacje.
 

Usuń i dodaj ponownie konto Google

Jeśli nadal nie możesz pobierać aplikacji z Google Play, warto usunąć swoje konto Google z urządzenia i dodać je ponownie. Aby tego dokonać, musimy wejść w Ustawienia, a następnie w Konta. Szukamy swojego konta Google, wchodzimy w ustawienia, po czym zaznaczamy opcję Usuń konto. Po wykonaniu tej operacji resetujemy swoje urządzenie. Teraz należy ponownie wejść w Konta i dodać raz jeszcze swoje konto Google.
 

Przywróć ustawienia fabryczne

Jeśli te podstawowe i uniwersalne metody nie przyniosły rezultatu, możesz skorzystać z opcji przywróć ustawienia fabryczne. Należy jednak pamiętać, że jeśli nie wykonaliśmy backupu, stracimy wszystkie swoje dane.

Zainstaluj najnowszą wersję sklepu Play

Czasami problemem może być sama wersja sklepu Google Play. Radzę więc zainstalować tą najnowszą – KLIK. Jeśli jednak problem cały czas powraca, polecam zainstalować odsłonę nieco starszą – to również może pomóc.
 

Źródło: google, własne



  • Szymon Kowalski

    „Kto nigdy nie miał problemu z pobraniem aplikacji ze sklepu Google Play?”
    Ja, 7 lat z Androidem i nigdy mi się nie zdarzyło. Nie uwzględniam oczywiście sytuacji gdzie aplikacja jest niezgodna z moim urządzeniem i w ogóle nie ma możliwości jej instalacji, ale to zupełnie inna bajka.

    • Paweł Bilski

      Zazdroszczę Ci.

  • Szymon L

    Zapominaliście dopisać „Niestety w Twoim przypadku, żadna z tych metod (poza formatem) nie zadziała”.
    Chyba że tylko ja jestem taki pechowy.

  • the

    A wszystkie to kroki dlatego, że Google nie potrafiło porządnie napisać apki lub chociaż zwrócić bardziej szczegółowego opisu błędu, który by umożliwił szybsze zlokalizowanie przyczyny a nie takie szukanie.

    • Paffcio

      Może gdzieś w pamięci sdcard0 w Android/data znajdują się logi. Natomiast tu się z Tobą zgodzę, pod tym względem Android kuleje. Nie raz mi brakowało tej funkcji aby sprawdzić dlaczego coś mi się wyłącza, nie chce odpalić i tak dalej. Może ruszą się w Androidzie wersji 7.