Recenzja specjalnej edycji nawigacji MapaMap

7 minut czytania
Komentarze

mapamap -nawigacja gps-logo Jakiś czas temu otrzymałem do zrecenzowania pełną licencję nawigacji MapaMap na urządzenia z systemem Android. System nawigacji GPS, który miałem przyjemność testować jest wyjątkowy, ponieważ jest to edycja specjalna zaprojektowana na będące już za pasem mistrzostwa Europy w piłce Nożnej, czyli nadchodzące wielkimi krokami Euro 2012. Co dokładnie jest takiego wyjątkowego akurat w tej wersji i jakie są moje wrażenia z dość wnikliwego i długiego testu dowiecie się z dalszej części tego tekstu.

Na wstępie muszę przyznać, że test trwał dość długo i nie ograniczał się do przejechania kilkudziesięciu kilometrów. Za nami okres dalekich wyjazdów majówkowych, podczas, których miałem okazję sprawdzić jak działa najnowsza nawigacja MapaMap zarówno w warunkach miejskich jak i na dalekich, kilkusetkilometrowych trasach. charkow  nawigacja - pion Testowana nawigacja zawiera plany dróg i wszystkich interesujących z punktu widzenia podróżnego punktów znajdujących się zarówno w Polsce jak i na Ukrainie. Specjalna edycja zawiera przygotowane trasy prowadzące do wszystkich ośmiu stadionów, które będą arenami Euro 2012 oraz setki punktów POI atrakcyjnych z punktu widzenia podróżującego kibica takich jak hotele, hostele, restauracje, bary, apteki, szpitale, atrakcje turystyczne, rozrywkowe, węzły komunikacyjne, stadiony, strefy kibica, centrum pobytowe, treningowe, medialne, dworce czy lotniska. Jak widzicie użytkownik nawigacji poza tym, co najważniejsze, czyli trasą dojazdu otrzymuje także szereg bardzo przydatnych i ważnych informacji o tym, co spotyka na swojej drodze. Interfejs Główny ekran jest charakterystyczny dla wszystkich nawigacji i poprawny. W prawym, górnym rogu umieszczono przyciski za pomocą, których można ustawiać zbliżenie. Co ważne nawigacja reaguje także na multitouch, który jest znacznie szybszym i wygodniejszym sposobem dopasowywania poziomu zbliżenia do warunków na drodze. Dotknięci palcem ekranu powoduje pokazanie się górnego menu z poziomu, którego decydujecie o widoku 2D/3D lub szybko wyłączacie dźwięki. Jeśli chodzi natomiast o same wrażenia estetyczne z tego, co widywałem na głównym ekranie podczas użytkowania nawigacji to niesamowicie denerwował mnie wygląd strzałki imitującej moją pozycję, jej ustawienie oraz kolor w stosunku do niebieskiej linii symbolizującej trasę, po której powinienem się poruszać, aby dotrzeć do celu. Strzałka jest w kolorze zielonym i nic w tym złego, gorzej, jeśli jest ona wyświetlana na ciemnoniebieskiej linii. W takim wypadku jest ona bardzo słabo widoczna. Na szczęście w odpowiednim miejscu można zmienić jej wygląd na ikonę samochodu. Druga uwaga dotyczy ustawienia strzałki. Niestety bardzo słabo jej rozmiary są dopasowywane do poziomu zbliżenia mapy. Często zdarza się, że strzałka podąża obok niebieskiej linii sprawiając wrażenie poruszania się po drodze równoległej zamiast właściwej. gda?sk obiekty poi - poziom Nawigacja oczywiście wyposażona została w dwa tryby- nocny oraz dzienny. Jest to bardzo dobre rozwiązanie sprawdzające się w praktyce. Dodatkowo twórcy umożliwili wiele wariantów kolorystycznych do wyboru. W ramach indywidualnych preferencji można decydować o kolorze skórki w dzień jak i w nocy, a także regulować stopień animacji menu czy też podświetlenia. Co najważniejsze nawigacja jest czytelna. Poza błędami związanymi ze strzałką sygnalizującą położenie wszystko wygląda bardzo dobrze. Co prawda budynki w 3D mogłyby być lepiej odwzorowane, ale nie spodziewajmy się cudów. Ważne, że intuicyjne ikonki skutecznie i czytelnie pokazują wszystkie punkty POI, a stadiony będące arenami EURO 2012 prezentują się w 3D świetnie. Szybkość działania i jakość prowadzenia Punktem odniesienia w kwestii porównania produktu MapaMap jest dla mnie nawigacja Sygic, której używałem do tej pory. Produkt MapaMap jest od Sygica dużo szybszy. Zasięg GPS łapany jest już po kilku sekundach i nie zdarzyło mi się go zgubić. Samo menu, wszystkie przełączniki i opcje również działają bardzo sprawnie. Jeśli chodzi, o jakość prowadzenia i dopasowanie dźwięków do tego, co się dzieje na drodze to jest dobrze, ale nie idealnie. Zdarzało mi się, że nawigacja spóźniła się i wskazywała, że jestem przed zakrętem albo w jego trakcie, kiedy ja byłem już kilka sekund po tym manewrze. Nie znalazłem także opcji regulacji częstotliwości lektora a była by pomocna. Niektórzy wolą, kiedy jest on rzadko słyszalny, inni częściej. Ja należę do tej drugiej grupy, bo dla mnie idealna nawigacja to taka, która doprowadzi mnie do celu bez patrzenia na ekran urządzenia. W przypadku MapaMap lektor, lub jak kto woli lektorka odzywa się niezbyt często i zdarza jej się nie wstrzelić w to, co akurat dzieje się na drodze, są to jednak sytuacje sporadyczne a nie notoryczne. Opcje Tych jest naprawdę wiele. Każdy, kto lubi spersonalizować sobie aplikację znajdzie tu coś dla siebie. Ustawienia obejmują komunikaty głosowe, opcje nawigacji, ustawienia mapy, ekranu, POI, GPS, menadżera map, oraz języka. Jeśli chodzi o głos lektora to poza standardowym głosem męskim oraz wyjątkowo sympatycznym damskim dostępny jest także głos Łukasza Nowickiego. Co ciekawe można ustawić, aby głośność była zwiększana przy wyższych prędkościach, co jest niezwykle przydatne zwłaszcza w przypadku samochodów z gorszym tłumieniem kokpitu. pozna? stadion - pion W opcjach nawigacji znajdziecie ustawienia informacji o przekroczeniu prędkości, powiększanie skali mapy przed manewrem, ustawienia orientacji, oraz schematów pasa ruchu. Jako ciekawostkę dodam, że można sobie wybrać ikonę pojazdu tym samym zamienić nielubianą przez mnie zieloną strzałkę. Do wyboru kilka modeli samochodów a także…pająk. Co, do jakości odwzorowania przygotowanych modeli można mieć jednak wiele zastrzeżeń. W ustawieniach mapy ustalicie, w jakiej płaszczyźnie mają być widoczne budynki (2D/3D), ukryjecie kompas, rozmiar czcionki oraz kolory poszczególnych motywów. Ustawienia POI pozwalają spersonalizować informacje pojawiające się podczas podróży. W ten sposób można spowodować, że będziecie poinformowani o dosłownie wszystkim albo o niczym. Dla tych, którzy pragną trochę pozwiedzać oraz czasami zboczyć z kursu np. jadąc na mecz na Ukrainę dziesiątki przydatnych zdefiniowanych punktów POI będzie istną skarbnicą wiedzy. Z kolei dla tych, którzy pragną jak najszybciej dotrzeć na miejsce bez nadmiernego rozpraszania kierowcy także znajdzie się miejsce. Warto dodać, że punkty POI można do nawigacji łatwo importować jak i eksportować poza nią. warszawa stadion narodowy - poziom Przygotowana na Euro 2012 nawigacja od MapaMap dostępna jest w trzech językach- Polskim, Angielskim oraz Niemieckim, co nie wątpliwie mocno podnosi jej atrakcyjność zwłaszcza wśród zagranicznych kibiców wybierających się do Polski lub Ukrainy na mistrzostwa. Dla nich tego typu aplikacja to punkt obowiązkowy i to właśnie dla nich powinna być głównie skierowana jej promocja. Przydatną funkcją aplikacji jest wbudowany komputer podróżny monitorujący prędkość średnią, maksymalną, przejechaną odległość, czas jazdy, różnicę wysokości i inne interesujące parametry naszej podróży. Podsumowanie Podsumowując produkt MapaMap wypuszczony w specjalnej ośmielę się napisać mistrzowskiej edycji jest bardzo udany. Ma kilka braków, niedociągnięć, ale w nawigacjach przeznaczonych na smartfony to niemal norma. Bardzo trudno stworzyć coś działającego bezbłędnie zawsze i wszędzie a tej nawigacji udawało się to prawie zawsze. Nawigacja nada się zarówno do użytku codziennego jak i wyjazdu na mecz podczas turnieju. Jeśli chodzi o podróż na Ukrainę to jest ona niemal obowiązkowa dla każdego posiadacza urządzenia z androidem. Wskaże wam jak szybko i bezpiecznie dotrzeć do celu oraz poinformuje o ciekawych wydarzeniach i obiektach po drodze. To właśnie w dopasowaniu pod kątem zbliżającego się wielkimi krokami wydarzenia tkwi jej największa siła. Bardzo podoba mi się także jej stabilność. Ani razu nie zdarzyło się jej zawiesić czy odmówić posłuszeństwa. Bateria też jest absorbowana standardowo i widać, że procesy aplikacji zostały dobrze zoptymalizowane. Do poprawnego działania opisana nawigacja wymaga od urządzenia 64 MB pamięci RAM, odbiornika GPS oraz minimum 500 MHz procesora. Dostępna jest jedno dniowa darmowa wersja testowa do skorzystania, z której serdecznie zapraszam. Pełna licencja na 180 dni kosztuje 99zł, wersja nieograniczona czasowo to już wydatek rzędu 150 zł. Nie jest to mało, ale być może pozwoli zaoszczędzić masę nerwów podczas przemieszczania się w trakcie mistrzostw oraz po nich a także spowoduje, że piłkarska wycieczka będzie dużo ciekawsza. Nawigacja dostępna jest z poziomu Google Play oraz pod tym linkiem.

Motyw