Magia marketingu Samsunga – kolejne reklamy sprawią, że pokochamy Galaxy S7?

2 minuty czytania
Komentarze
Galaxy reklama

 
Premiera najnowszych flagowców Samsunga wzbudziła wiele emocji. Jedni komentatorzy krytykują firmę za nudę i brak większych zmian, inni z kolei chwalą za ulepszenia. Wśród nich wymienia się większą pojemność akumulatora, powrót slotu na karty microSD oraz certyfikat IP68, według którego flagowiec nie boi się wody. Wraz z poprawkami polepszyła się sprzedaż urządzeń w stosunku do roku poprzedniego i wyniosła 10 mln sztuk w marcu, co jest rekordem dla firmy.
 
Analitycy zastanawiają się dlaczego firma osiągnęła taki sukces z tegorocznymi flagowcami. Jednym z powodów są według nich najlepsze komponenty hardware’u dostępne na rynku w smartfonie, opakowane w smukłą szklaną i metalową obudowę. Innym argumentem jest wypuszczenie urządzeń miesiąc wcześniej, czyli w marcu, w porównaniu do kwietniowego startu sprzedaży modelu S6 rok temu. Taki zabieg pozwolił wyprzedzić nieco konkurencyjne urządzenia na ten rok, szczególnie z Chin, które charakteryzują się znacznie niższą ceną np. Xiaomi Mi 5.
 
Jednak tak naprawdę, od samego początku Samsung zdobył klientów przede wszystkim obszerną kampanią marketingową. W 2013 roku przedsiębiorstwo na promocje swoich produktów wydało $14 mld! Jest to astronomiczna kwota, na jaką żadna spółka nie może sobie pozwolić. Wartość ta była wyższa niż PKB Islandii w tamtym okresie!
 
Nawet w Polsce widzimy na ulicach miast wiele billboardów, w telewizji co chwilę pojawiają się reklamy Galaxy S7 i S7 Edge. Także w Internecie możemy znaleźć duże ilości filmów zachęcających do kupna tych urządzeń. Zobaczcie trzy nowe poniżej. Widać w nich megalomanię Samsunga i pieniądze wydane na marketing? Czy może według Was inni producenci mimo skromniejszych budżetów, robią to znacznie lepiej i ciekawiej?
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=E__fCHZkjKg[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JA4mlMaU9bA[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bJAD9nnoDic[/youtube]
źródło: samsung, własne, ibtimes

Motyw