Dokumenty Google z głosowym wprowadzaniem tekstu!

1 minuta czytania
Komentarze
Capture

Google udostępniło w swoim pakiecie biurowym kilka nowych funkcji, które usprawnią pracę z edytorem tekstu czy arkuszem kalkulacyjnym. Najciekawsza nowość to z całą pewnością głosowe wprowadzanie tekstu w programie Dokumenty.

Opcja na ten moment działa tylko w przeglądarce Chrome – wystarczy w zakładce narzędzia aktywować Pisanie Głosowe i po lewej stronie ekranu zobaczymy znaną z systemu Android ikonę mikrofonu. Wystarczy ją kliknąć a program rozpocznie zmianę mowy na tekst. Podobnie jak Google Now na Androidzie, także tutaj nie ma większych problemów z obsługą języka polskiego. Problemy można zaobserwować jedynie przy znakach interpunkcyjnych. Inne nowości:

  • od teraz możemy w prosty sposób przejrzeć historię dokumentu
  • w aplikacji mobilnej możemy od teraz wyszukiwać grafiki i dodawać je do dokumentu

Zmiany dotarły także do arkusza kalkulacyjnego: wprowadzono narzędzie Przeglądaj, które pozwala wyświetlić w formie wykresów informacje z arkusza. Dane opracowywane są w pełni automatycznie a rola użytkownika ogranicza się do kliknięcia na przycisk tej funkcji. Ponadto wprowadzono także kilka nowych schematów.

Więcej szczegółów znaleźć można na blogu Google. Jak oceniacie zmiany?

Źródło: googleforwork.blogspot.com

Motyw