Nadspodziewane wyniki finansowe Facebooka. Mobilna wersja portalu strzałem w dziesiątkę.

2 minuty czytania
Komentarze
money-facebook

Od momentu wejścia Facebooka na giełdę w Sieci pojawiają się opinie o końcu największego serwisu społecznościowego. Czyżby na pewno? Bynajmniej nie wynika to z opublikowanego raportu finansowego, według którego portal nie traci, lecz zyskuje nowych użytkowników oraz środki finansowe. Co ciekawe, zawdzięcza to głównie popularności swojej aplikacji mobilnej, z której zyski po raz pierwszy przewyższyły wersję desktopową.

Z opublikowanego raportu wynika, że w pierwszym kwartale br. przychody Facebooka sięgnęły 2,5 mld $, zaś czysty zysk 1,07 mld $. W analogicznym okresie zeszłego roku wartości te kreowały się na poziomie odpowiednio 1,45 mld $ oraz 373 mln $. Bardzo prosto jest więc policzyć, że przychód wzrósł o 72%, a zyski zwiększyły się blisko trzykrotnie. Sami przyznacie, że dane te są bardziej niż imponujące.

Ciekawie prezentują się też informacje dotyczące bazy użytkowników. Okazuje się, że jest ich aktualnie 1,28 mld, co oznacza wzrost o 15% względem ubiegłego roku, a ponad 800 mln używa Facebooka przynajmniej raz dziennie. Łatwo można więc obliczyć, że na każdym aktywnym użytkowniku firma zarobiła blisko 2$.

facebook-q12014-1

Choć wspomniane wyżej wyniki są co najmniej interesujące, przejdźmy do mobilnej wersji. Pierwszy raz w historii portal Zuckerberga odnotował 1 mld aktywnych użytkowników swojej mobilnej aplikacji, co oznacza wzrost o blisko 34%. Ponadto 341 mln użytkowników korzysta z Facebooka wyłącznie na smartfonie lub tablecie. Nie jest to nic nadzwyczajnego, gdyż właśnie w stronę urządzeń przenośnych portal zmierza. Przykładów nie trzeba szukać daleko, pamiętamy przecież ostatnie zakupy niebieskiego giganta, którego łupem padł znany komunikator WhatsUp, który będzie rozwijany równolegle do standatdowego Messengera. Według sprawozdania wpływy z reklam mobilnych stanowią 59% wszystkich przychodów, przy czym w analogicznym okresie 2013 roku było to niespełna 30%. Wzrost więc jest blisko dwukrotny.

facebook-q12014-5
facebook-q12014-6

Wygląda na to, że rynek mobilny zaczyna dominować nad „standardowymi” sposobami surfowania po internecie prz pomocy laptopów czy PCtów. Z jednej strony jest to dobra informacja dla nas, zwykłych użytkowników, gdyż zazwyczaj aplikacje mobilne są wygodniejsze od ich przeglądarkowych odpowiedników. Z drugiej jednak, inwestorzy nie mogą przejść obok takiej szansy obojętnie, i coraz chętniej będą częstować nas reklamami. Czas pokaże, czy w rozwiązaniu tym jest więcej plusów czy minusów.

Źródło: digitaltrends.com, wirtualnemedia.pl, Facebook

Motyw